Federația Sindicatelor Naționale ale Polițiștilor și Personalului Contractual din România și SNPPC, în calitate de organizații sindicale reprezentative pentru drepturile profesionale și economico-sociale a 40.000 de membrii de sindicat, angajați ai Ministerului Afacerilor Interne, își exprimă nedumerirea și îngrijorarea cu privire la ,,informațiile” apărute în spațiul public, în special pe rețelele de socializare, potrivit cărora condițiile de pensionare ale polițiștilor și militarilor urmează să fie modificate, în sensul inclusiv al majorării vârstei standard de trecere în rezervă cu drept la pensie militară de stat (care este, în prezent, de 60 de ani, conform Legii nr. 223/2015), la 65 de ani. Ca atare, solicităm imperativ MAI să emită un comunicat oficial, pentru a clarifica acest subiect sensibil, în caz contrar fiind părtaș la degringolada ce ar putea fi generată pe linie de resurse umane, în condițiile deficitului major de personal deja existent în toate structurile polițienești.
FSNPPC și SNPPC consideră că este necesară revenirea la forma inițială a Legii nr. 223/2015, lege care a fost modificată, succesiv, prin OUG-uri, în detrimentul pensionarilor militari, în ceea ce privește cuantumul, recalcularea în raport cu funcția deținută, actualizarea cu rata inflației, reținerea unei contribuții de 10% în mod discriminatoriu etc.
Pe această cale, dezmințim ,,informațiile” vehiculate în spațiul public, referitoare la vârsta de pensionare a polițiștilor, de 45 de ani, și precizăm că polițiștii, ca și civilii, beneficiază de vechime cumulată (grupa 1 sau grupa 2), ceea ce presupune adăugarea a 3 luni, respectiv 6 luni la un an complet de lucru în aceste condiții de muncă stabilite prin lege. Reamintim faptul că, după pensionare, polițiștii intră sub incidența Legii nr. 446/2006 privind pregătirea populației pentru apărare și îndeplinesc serviciul militar în rezervă, fiind permanent la dispoziția Guvernului/SNAOPSN, în caz de mobilizare.
În concluzie: în condițiile geopolitice și militare actuale, generarea și răspândirea unor asemenea zvonuri alarmiste (invocându-se PNRR-ul, organisme UE, instituții financiar-bancare mondiale sau pretinse argumente) este un act de iresponsabilitate informațională, iar factorii decidenți au obligația să propună și să oficializeze măsuri legislative în consecință, care să conducă la consolidarea Apărării, Ordinii Publice și Siguranței Naționale, dar și a moralului personalului cu atribuții în acest domeniu.
Biroul Executiv FSNPPC