În ,,OUG nr. 114 din 29.12.2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal bugetare (...)”, aplicabilă de la 1 ianuarie 2019, au fost incluse patru amendamente FSNPPC, referitoare la:
1 – plata orelor lucrate în zilele de sâmbătă, duminică și în cele de sărbători legale – 75% pentru SDSL;
2 - plata muncii suplimentare, conform legii, dacă nu s-a acordat timp liber corespunzător în termen de 60 de zile;
3 - decontarea serviciilor turistice pentru polițiști, militari și personalul contractual (în limita sumei de 1.450 lei);
4 - scoaterea din proiectul OUG a cotei de 10%, reprezentând CASS pentru pensiile militare de stat.
Reamintim că noi am solicitat, încă de la începutul anului 2018, intrarea anticipată în grilele de salarizare, cu 76% din valoarea aferentă anului 2022, iar în partea a doua a anului am cerut Guvernului calcularea sporurilor, indemnizatiilor, compensațiilor, primelor și a celorlalte elemente ale sistemului de salarizare la noua valoare rezultată după majorarea cu ¼ din diferenţa cuantumurilor prevăzute la 01.01.2019, respectiv în 2022 (vezi Anexele VI și VIII din Legea-cadru a salarizării).
Practic, prin aplicarea OUG nr. 114/2018 se menține discriminarea noastră față de alte familii ocupaţionale bugetare, iar majorarea pensiilor militare de stat cu 1,3% (conform ratei inflației) reprezintă o creștere netă insignifiantă.
Așa cum am precizat și în comunicatele noastre din luna decembrie 2018, în funcţie de poziţia concretă a MAI și a Guvernului faţă de revendicările FSNPPC, privind salarizarea şi regimul pensiilor militare de stat, vom stabili calendarul acţiunilor sindicale, alături de partenerii noştri din ţară şi din cadrul European Police Union, calendar care ar putea avea în vedere organizarea unor forme de protest chiar în timpul evenimentelor importante înscrise în agenda aferentă preşedinţiei UE, pe care România o deține în semestrul I - 2019.
BIROUL EXECUTIV CENTRAL