Comunicate

04.02.2019 - S-a manipulat opinia publică, prin ,,majorarea salariilor polițiștilor cu 75%”; urmează ,,ajutoarele” pentru pensionarii militari (?)

04.02.2019 - S-a manipulat opinia publică, prin ,,majorarea salariilor polițiștilor cu 75%”;  urmează ,,ajutoarele” pentru pensionarii militari (?)

După ,,știrea” lansată, săptămâna trecută, de mass-media, sub titlul,,Un nou proiect de lege majorează salariile polițiștilor cu 75%. Poliția Română face angajări - un titlu grosolan, fake news autentic! -, iată că o altă ,,veste” începe să se propage în spațiul public virtual, cu impact major asupra pensionarilor militari și, în general, asupra opiniei publice.

Baza teoriei în cauză o reprezintă solicitarea Ministerului Finanțelor Publice, adresată instituțiilor din familia ocupațională bugetară ,,apărare, ordine publică și securitate națională” (aflată deja în lucru la nivelul ordonatorilor de credite), cu privire la calculul impactului financiar al unei eventuale măsuri legislative prin care să fie acordate ajutoarele la pensie prevăzute de lege, inclusiv pensionarilor militari trecuți în rezervă, începând cu luna iulie 2010, când dreptul în cauză a fost suspendat.

Art. 20 alin. (1) din Anexa VII a Legii nr. 284/2010 prevede acordarea ajutoarelor pentru vechime efectivă, astfel: pana la 5 ani - 3 solde ale funcției de bază/salarii ale funcției de bază; între 5-10 ani - 6; între 10-15 ani - 8; între 15-20 ani - 10; între 20-25 ani - 12; între 25-30 ani - 15; peste 30 ani - 20.

Deși ar fi o măsură reaparatorie, justă și extrem de așteptată (similară celor din sistemele militare consacrate în UE/NATO, organizații din care facem parte de peste 12/14 ani), care ar trebuie legiferată cu caracter permanent, pentru a da siguranță și predictibilitate tuturor colegilor noștri aflați în activitate, privim cu scepticism motivat o asemenea eventualitate, având în vedere cel puțin trei elemente:

1 – cifrele generale referitoare la impactul financiar al acordării retroactive a ajutoarelor sunt deja cunoscute la nivelul ministerelor de resort și al Guvernului și, ca atare, puteau fi doar actualizate și prevăzute direct în proiectul de buget, la valorile aferente anului în curs (având în vedere inclusiv eșalonarea restituirii;

2 – proiectul bugetului pentru anul 2019 a fost finalizat, urmând  să fie aprobat de Guvern și votat de Parlament; probabilitatea de a fi introduse prevederi, în sensul celor menționate, pe ultima sută de metri sau, prin amendamente, direct la dezbaterile din Parlament, este extrem de redusă (a nu se înțelege că nu ne dorim acest lucru, având în vedere că FSNPPC are deja amendamente depuse cu privire la modificarea regimului juridic al pensiilor militare de stat, regim viciat prin OUG, în septembrie 2017, și menținut până în prezent!);

3 – în plus, acest drept a dispărut din legislația actuală privind salarizarea (art. 41 din OUG nr. 114/2018).

În concluzie, rămânem rezervați și nu putem prezenta o viziune certă, oficială, pe marginea subiectului în cauză, dată fiind imortanța extremă a acestuia pentru membrii noștri de sindicat și întreaga familie ocupațională ,,apărare, ordine publică și securitate națională”!

 

BIROUL EXECUTIV CENTRAL

Președinte – Dumitru COARNĂ

Parteneri SNPPC: