În urmă cu peste trei ani, în temeiul Deciziei CCR nr. 794/2016, am început demersul în justiție privind salarizarea la nivelul maxim al funcției publice, pentru membrii SNPPC care ne-au împuternicit, în scris, să le reprezentăm interesele în instanțele de contencios administrativ-fiscal (circa 25. 000 de oameni).
După apariția Deciziei ICCJ nr . 51/2019, MAI a înțeles, în sfârșit, că demersul nostru a fost perfect justificat și a promovat ,,OUG nr. 75 din 14.05.2020, pentru completarea OUG nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene și alte modificări fiscal-bugetare”, act normativ care, între altele, instituie reglementări privind reconstrucția salariilor polițiștilor, pentru viitor, începând cu octombrie a.c., și acordarea drepturilor restante, pe ultimii trei ani, începând cu ianuarie 2017.
În practică, am constatat că Normele metodologice ale MAI, pentru aplicarea OUG 75/2020, în ceea ce privește sporul de studii superioare pentru agenți, se aplică neunitar, fapt pentru care am inițiat o serie de discuții tehnice cu MAI (luni, 03.08) și cu reprezentanții IGPR/IGPF – zilele următoare, pentru a fundamenta aplicarea normelor legislative, în teritoriu, de către ordonatorii terțiari de credite, pe baza unor criterii clare, concise și fără echivoc, incluse într-un nomenclator al funcțiilor/studiilor aferente, aprobat la nivelul instituției.
În acest mod, apreciem că pot fi eliminate discriminările cauzate de înțelegerea gresită a normelor sau de aplicarea lor tendențioasă, de către șefii nemijlociți, care au avut inițial latitudinea de a stabili cine primește și cine nu primește acest spor.
BIROUL EXECUTIV CENTRAL