21.09.2020 - Consiliul General SNPPC și Comitetul Federal FSNPPC au dezbătut principalele probleme sindicale
Cele două activități, prevăzute de Statutele juridice ale FSNPPC/SNPPC, s-au desfășurat, sâmbătă, 19 septembrie a.c., în sistem on-line. Cu acest prilej, liderii Biroului Executiv Central, ai celor 75 de Birouri teritoriale SNPPC și ai Sindicatului Poliţiştilor şi Personalului Contractual din Baza de Reparaţii Nave Brăila, afiliat FSNPPC, au analizat aspectele specifice mișcării noastre sindicale, cu accent pe demersurile privind promovarea și apărarea intereselor profesionale, sociale şi economico-financiare ale polițiștilor și personalului contractual din MAI.
Participanții au convenit ca, în contextul punerii în aplicare, începând cu luna în curs, a ,,OUG/2020 (...)”, să monitorizeze modul de acordare a restanțelor salariale și de recalculare a pensiilor militare de stat, de către Casa Sectorială de Pensii a MAI, pentru cei care au trecut în rezervă, începând cu data de 01 ianuarie 2017. OUG 75 instituie reglementări privind reconstrucția salariilor polițiștilor și acordarea drepturilor restante, începând cu octombrie a.c., pe ultimii trei ani, de la 1 ianuarie 2017 și până în prezent, prin recalcularea sporurilor pentru pericol deosebit, fidelitate și studii superioare - în cazul agenților de poliție/poliție de frontieră.
De asemenea, am solicitat întâlniri cu MAI pentru a discuta referitor la intenția de modificare a uniformelor și a unor echipamente specifice, astfel încât acestea să îndeplinească standardele de calitate, de protecție a polițiștilor, dar și de eficiență în serviciu.
Alte subiecte ale discuțiilor au vizat înființarea unor structuri polițienești pentru Siguranță Școlară și Protecția Animalelor, proces anunțat de MAI în cadrul reformei organizaționale demarate recent. Vom monitoriza cu atenție modalitățile de încadrare, de stabilire a atribuțiilor și eficiența acestor structuri, care vor fi încadrate inclusiv prin delegare și vor prelua unele sarcini ale altora existente deja.
Referitor la personalul contractual: săptămâna trecută, am trimis o solicitare către IGPR, vizând unitățile din cadrul Poliției Române care au personal contractual ce își desfășoară activitatea în locuri de muncă încadrate în condiții de lucru ,,normale”, deși lucrează în spații cu radiații electromagnetice sau în alte condiții pentru care ar trebui să beneficieze de încadrare în condiții de muncă ,,deosebite” precum și efectuarea unor demersuri pentru remedierea acestei situații, dat fiind faptul că la nivelul Poliției Române există neconcordanțe majore din acest punct de vedere, în sensul că, unele unități/IPJ-uri nu au procedat la încadrarea în condițiile de muncă mai favorabile, deși au bază legală în acest sens.