Urmare comentariilor apărute în spaÈ›iul public È™i a numeroaselor întrebări adresate SNPPC, pe marginea parcursului legislativ al proiectului Legii privind statutul poliÈ›istului local, facem câteva precizări:
IniÈ›iativa legislativă în cauză (L54/2019), aparÈ›inând, în principal, unui grup de parlamentari UDMR, a fost înregistrată la Senat în data de 13.11.2018. În ziua de 4 decembrie 2018 a fost discutată în cadrul Consiliului Economic ÅŸi Social, care a votat, aproape în unanimitate, pentru aviz negativ, urmare argumentelor prezentate de către Dumitru Coarnă, preÅŸedinte FSNPPC, membru al acestui organism în calitate de vicepreÅŸedinte al Biroului NaÅ£ional al ConfederaÈ›iei Sindicale ,,Cartel Alfa” (vezi comunicatul nostru din 05.12.2018). Proiectul a mai primit numeroase alte avize negative, inclusiv din partea a trei Comisii ale Senatului (Apărare, Juridică È™i Drepturile omului), dar È™i din partea Guvernului, care, pe parcursul a 12 pagini, a adus argumente zdrobitoare împotriva acestui demers legislativ alambicat, apreciind că încalcă multe alte legi organice È™i ,,este susceptibil de încălcarea normelor constituÈ›ionale”.
DeÈ™i, ulterior, la propunerea Comisiei de Apărare (care a întocmit un Raport de respingere), plenul Senatului a decis trimiterea proiectului spre reexaminarea primei Comisii sesizate, acesta a fost adoptat tacit, pe data de 8 aprilie, după termenul legal de 60 de zile, timp în care nu a mai fost pus în dezbaterea plenului, fiind ,,uitat” prin sertarele grupului parlamentar iniÈ›iator <
În Expunerea de motive se apreciază că riscurile profesionale, sarcinile de serviciu, pregătirea iniÈ›ială (asigurată chiar de MAI), eforturile poliÅ£iÅŸtilor locali, precum È™i atribuÈ›iile lor sunt similare cu cele ale PoliÅ£iei Române ÅŸi Jandarmeriei (sic!). Și ca să pună capacul pe oală, iniÅ£iatorii au preluat, aproape în integralitate, prevederi din Statutul poliÅ£istului, dar È™i din legislaÈ›ia privind pensiile militare de stat, pe care le-au transpus în proiectul Statutului poliÈ›istului local, generând premisele apariÅ£iei unei ,,poliÅ£ii paralele” în România, fără să existe o viziune profundă de reformare a Ordinii Publice, în acord cu prevederile strategice care stau la baza Sistemului NaÈ›ional de Apărare, Ordine Publică ÅŸi Securitate NaÅ£ională.
Sperăm că experÈ›ii parlamentari din Camera DeputaÈ›ilor È™i membrii acestui for decizional vor analiza cu scrupulozitate iniÈ›iativa legislativă, prea împinsă pe ,,repede înainte” spre Monitorul Oficial.
BIROUL EXECUTIV CENTRAL