În cursul acestei dimineți, la sediul Direcției de Ordine Publică (DOP) din IGPR, condusă de cms. șef de poliție Vasile Armașu, a avut loc o ședință de dialog social, pe marginea proiectului de modificare a Dispoziției IGPR nr. 123/2012 – Concepția unitară de organizare, funcționare și acțiune a structurilor de ordine publică ale Poliției Române.
În principal, DOP a afirmat că scopul proiectului urmărește:
- crearea unui suport legal pentru patrulele mixte urban-rural;
- acordarea unor competențe din sfera de activitate a poliției judiciare și, implicit, a sporului salarial aferent, prevăzut de lege;
- majorarea organigramelor secțiilor rurale cu circa 15-20 de lucrători, funcție de situația operativă; parte dintre aceaștia vor primi atribuții pe linia poliției judiciare (efectuarea de acte procedurale în lucrări penale, cum ar fi audierea victimei, a martorului etc.), având ca efect pozitiv, între altele, și degrevarea echipei operative de unele sarcini pe care trebuie să le efectueze cu ocazia cercetării la fața locului;
- clarificarea unor proceduri de efectuare a controlului dispozitivului de ordine publică (cine, cum, când și în ce mod desfășoară controlul);
- șefii de schimb să fie asimilați polițiștilor cu funcții de conducere, pentru a avea în competență activități de coordonare/evaluare pe linia soluționării petițiilor. Directorul DOP a precizat că, la nivelul IPJ-urilor, și în prezent, în raport cu situația operativă, pot fi create aceste funcții în ștatele de organizare.
Propunerile SNPPC au vizat:
- programul de lucru să fie organizat în ture/schimburi - 8 cu 16, 12 cu 24 sau 12 cu 48, în acest fel asigurându-se continuitatea serviciului polițienesc, fără a se mai apela la așa-zisa permanență de la domiciliu sau la chemarea ilegală, din timpul liber, la evenimente, prin telefon personal, whatsapp sau alte canale de comunicare proprii angajaților;
- uniformizarea legislației incidente plății sporului pentru lucru în condiții de toxicitate (așa-numitul ,,spor de cadavre”), pentru poliția rurală și cea de proximitate, atunci când desfășoară astfel de activități - respectiv asigură locul faptei, până la sosirea echipei de cercetare la fața locului -, dat fiind faptul că unele IPJ-uri îl plătesc, altele, nu;
- remunerarea tutorilor, cu o indemnizație specifică, pentru a eficientiza real activitatea de tutelare, nu doar pentru a o efectua în mod formal;
- referitor la SPORUL PENTRU SUPRASOLICITARE NEUROPSIHICĂ – am solicitat DOP să finalizeze Nota de fundamentare a acestui element salarial, astfel încât acesta să fie majorat, de la 10 la 20%, conform marjei permise de lege;
- clarificarea unor proceduri privind intervenția polițienească în ceea ce privește combaterea și prevenirea producerii unor fapte contravenționale sau penale care din sfera regimului juridic al fondului silvic și forestier, dat fiind faptul că există și alte instituții/ministere cu atribuții în domeniu (de exemplu, Garda Forestieră).
De asemenea, SNPPC, în calitate de sindicat reprezentativ la nivelul IGPR, a solicitat conducerii DOP ca să fie consultat în ceea ce privește proiectul concret de modificare a Dispoziției 123/2012.
BIROUL EXCUTIV CENTRAL