Începând cu data de astăzi, 1 august 2017, doamna colonel în rezervă Cecilia Marilena Tatia, preşedinte al Biroului teritorial SNPPC Argeş, a adoptat o formă extremă de protest, constând în refuzul de hrană (greva foamei), pe o perioadă nedeterminată, în faţa sediului Guvernului Românei din Piaţa Victoriei – Bucureşti (în foto, alături de preşedintele FSNPPC/SNPPC - Dumitru Coarnă, secretarul general Neculai Isache, vicepreşedinţii Marius Ionescu şi Mihai Zlat şi de presedintele BT al SNPPC - Sector 1, Dumitru Istrate).
Gestul radical al colegei noastre este determinat de atitudinea factorilor decidenţi de la nivelul Guvernului, ministerelor de resort şi al Ministerului Afacerilor Interne vizavi de problemele grave care afectează activitatea instituţiei şi, implicit, drepturile profesionale şi economico-sociale ale poliţiştilor şi personalului contractual din MAI, probleme pe care le prezentăm sintetic:
1 - finanţarea necorespunzătoare a sistemului de ordine publică;
2 - nealocarea de resurse logistice la dispoziţia unităţii şi a poliţiştilor operativi, care asigură efectiv climatul adecvat de linişte şi siguranţă socială, fapt care influenţează negativ intervenţia promptă şi eficientă a acestora, în sprijinul cetăţenilor şi în aplicarea legii;
3 - menţinerea deficitului de personal, care conduce la suprasolicitarea fizică şi psihică a poliţiştilor, afectând siguranţa în muncă şi capacitatea de protecţie personală a acestora în raport cu factorii criminogeni;
4 - salarizarea inadecvată a membrilor noştri de sindicat şi a angajaţilor din structurile poliţieneşti, în raport cu importanţa socială, riscurile profesionale şi nevoile reale de trai (am fost excluşi de la majorarea salarială introdusă în tot Sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, la 1 iulie a.c.);
5 - neadoptarea cadrului legal necesar, care să asigure premisele diminuării faptelor de agresiune îndreptate împotriva personalului MAI, respectiv:
a. ultrajul și ultrajul judiciar să nu mai fie pedepsite cu amendă penală, iar sancţiunea penală să fie înăsprită;
b. mărirea limitelor de pedeapsă în cazul infracțiunii de tulburare a ordinii şi liniştii publice;
c. introducerea, în Codul penal, a infracțiunii de ,,obstrucționare a organelor de ordine publică şi siguranţă naţională”;
d. eficientizarea sistemului de executare a amenzilor;
e. asigurarea asistenței juridice a polițistului-victimă, în cazul infracțiunilor care au avut loc în timpul sau în legătură cu serviciul acestuia;
f. aplicarea cu fermitate a legii, prin reacția imediată și prezența obligatorie a procurorului, la fața locului, în cazul comiterii infracțiunii de ultraj, și dispunerea de măsuri în consecință.
Aducem la cunoştinţa opiniei publice, pe această cale, faptul că organizaţia noastră sindicală le-a atras atenţia asupra celor mai importante dintre aceste probleme, în repetate rânduri, în mod oficial (prin adrese scrise) factorilor decidenţi din statul român, începând de la Preşedinţie, Guvern, Parlament şi terminând cu Ministerul Afacerilor Interne (cu care am intrat în conflict deschis de muncă, încă din prima parte a anului curent, când am organizat, legal, pichetări şi mitinguri în Capitală şi în alte oraşe din ţară).
Precizăm şi faptul că, la nivelul Federaţiei noastre sindicale există o stare de nemulţumire accentuată, cu privire la trenarea, de ani buni, a problemelor expuse mai sus, care, deşi sunt cunoscute de către factorii responsabili, nu au fost încă soluţionate corespunzător, în raport cu interesul social comun, dar şi cu drepturile profesionale, economico-sociale şi financiare ale angajaţilor Ministerului Afacerilor Interne.
BIROUL EXECUTIV CENTRAL al SNPPC