Comunicate

INFORMARE - revendicare drepturi politisti

INFORMARE - revendicare drepturi politisti

În data de 02 martie 2016, a avut loc o întâlnire cu reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Interne la care au participat vicepreşedinţii Coarnă Dumitru şi Andrei Marian, pentru a discuta următoarele probleme:

• neacordarea la posturile de poliţie comunale, criminalişti, judiciarişti, , turele de la Politia de Frontiera (unde nu se da conform numarului de ore lucrate ci numarului de ture) etc. a normei 12 B, conform prevederilor O.m.a.i. nr. S/310/2009;

• neacordarea sporului pentru munca prestată noapte pentru poliţiştii care lucrează la S.I.F., judiciar, criminalistic conform Codului Muncii;

• neacordarea sporului de toxicitate pentru lucrătorii criminalişti şi poliţia judiciară;

• serviciul de permanenţă instituit la domiciliu de către unii angajatori;

• acordarea unitară a condiţiilor de muncă în structurile operative/neoperative;

• nedecontarea transportului la şi de la locul de muncă conform H.G. nr. 1292/2003;

• neaplicarea Legii nr. 223/2015 privind stabilirea dreptului la pensie precum şi actualizarea în vederea recalculării acestora;

• promovarea cu prioritate a unei legi unitare a salarizării.

Cu privire la Norma 12 B, inspectorul general al Poliţiei Române, chestor de poliţie Despescu Bogdan, a făcut cunoscut că, din 10.065 de indicatori în plată, doar 3.826 beneficiază de acest drept, deoarece există un punct de vedere al Direcţiei Generale Juridice care menţionează că doar personalul din cadrul Aparatului Central al Inspectoratului General al Poliţiei Române şi cei care lucrează în ture/schimburi beneficiază de acest drept, solicitând un termen pentru o nouă discuţie pe acest aspect în data de 03.03.2016, de la orele 16.00. De asemenea, a solicitat acelaşi termen şi pentru discutarea aspectelor privind neacordarea sporului pentru munca de noapte şi a celui de toxicitate precum şi cele referitoare la permanenţa la domiciliu. Din punctul nostru de vedere ar trebui eliminată sintagma „ permanenţă la domiciliu” care constituie un abuz grosolan din partea angajatorului.

În structurile neoperative (administrativ, financiar, cazier judiciar) condiţiile de muncă se acordă în mod diferenţiat, unii pe condiţii deosebite de muncă, iar alţii pe condiţii speciale de muncă. În mod normal, legal şi moral toţi trebuie să fie încadraţi în aceleaşi condiţii de muncă, ori speciale ori deosebite. De asemenea, personalul contractual este încadrat, la fel, în mod diferenţiat, unii în condiţii normale alţii în deosebite. La fel din punct de vedere legal şi moral, ar trebui încadraţi în condiţii deosebite de muncă. Totodată, pentru pesonalul contractual ar trebuie aplicat în mod corect salariul de bază minim brut pe economie.

Domnul Minoiu Valentin aduce la cunoştinţă faptul că pe 20 februarie s-a discutat pe anexe şi s-au făcut propuneri de către toate structurile pe proiectul de hotărâre de guvern privind încadrarea în condiţii de muncă ale personalului, urmând ca în termen de 2-3 săptămâni să se puarte discuţii cu sindicatele.

Pentru decontarea transportului la şi de la locul de muncă este necesară modificarea H.G. nr. 1292/2003.

Cu privire la pensionare ni s-a comunicat că începând cu data de 03 martie va fi emisă prima decizie de pensionare pe Legea nr. 223/2015.

Din punctul nostru de vedere trebuie promovată, cu prioritate, o lege de salarizare unitară pe principii corecte cu motivarea corectă a muncii prestate.

x x x x

În data de 03 martie 2016, a avut loc întâlnirea cu reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Interne la care au participat aceiasi reprezentanti ai SNPPC, pentru rezolvarea problemelor rămase în discuţie din data de 2 martie.

Am fost informaţi, astfel, că cele 7 proiecte de acte normative cu privire la pensie vor fi adoptate în şedinţa de guvern de săptămâna viitoare, inclusiv hotărârea de guvern privind Casele sectoriale de pensii cât şi publicarea în Monitorul Oficial a Normelor metodologice privind actualizarea şi recalcularea pensiilor.

De asemenea, am fost informaţi că a avut loc o videoconferinţă cu toţi contabilii şefi pentru a lămuri toate neclarităţile privind modul de calcul şi de stabilire a pensiilor pe Legea nr. 223/2015.

În ultima vreme s-au lansat foarte multe zvonuri cu privire la Legea nr. 223/2015 care au creat o stare de nelinişte în rândul personalului care îndeplinesc condiţiile de pensionare. Neoficial, din anumite surse, am aflat că se încearcă modificarea legii în sensul că procentul din care se pleacă să fie 45 % (în prezent 65%), iar vechimea cumulată să fie ridicată la 30 sau 35 de ani (în prezent 25 ani).

Cu privire la problema normei 12 B ni s-a comunicat că nu se poate face decât printr-o modificare legislativă, lucru neadevărat întrucât actul normativ incident este acoperitor pentru acordarea acestei norme pentru toţi poliţiştii. Totul ţine de faptul că sunt necesare fonduri suplimentare de bani, aproximativ 623 mii lei.

Nu am căzut de acord nici pe acordarea celorlalte sporuri puse în discuţie în data de 02 martie, constatând faptul că, cei din conducerea Ministerului Afacerilor Interne nu doresc aplicarea legii cu privire la drepturile legale pentru poliţişti şi personalul contractual.

În consecinţă, vă invităm să fiţi alături de organizaţia noastră, în număr cât mai mare, în zilele de 24 şi 25 martie 2016, între orele 11.00-14.00, la mitingul autorizat de la sediul Ministerului Afacerilor Interne din str. Piaţa Revoluţiei nr. 1A, sectorul 1, Bucureşti.

BIROUL EXECUTIV CENTRAL

Parteneri SNPPC: